Este estudi pretén analitzar l'estat actual i potencial del turisme de salut a Espanya, entés com un producte turístic que pot ser clau per a l'economia espanyola en els pròxims anys. S'identifiquen els principals agents que participen en el turisme de salut a Espanya, els mercats i països emissors, els servicis demandats i a potenciar, el perfil de turista de salut, i altres condicionants d'esta oferta i demanda, com els requisits d'accés a Espanya per part d'estrangers, les polítiques i estratègies públiques de suport al turisme de salut, o el previsible impacte de la Directiva Europea de Salut Transfronterera i les normatives que regulen la mobilitat de persones a Europa o al món.
L'objectiu últim d'esta anàlisi és identificar les fortaleses i debilitats d'esta indústria a Espanya, amb l'ànim d'establir un futur pla d'acció que, incidint sobre la demanda i l'oferta, posicione a Espanya en el mapa internacional del turisme de salut com una veritable potència. Al final del document s'establix una bateria de mesures encaminades a potenciar l'actuació de les administracions públiques implicades (Turisme, Sanitat) així com dels agents privats participants en la cadena de valor d'esta indústria, per a impulsar el turisme de salut.
Encara que l'estudi versa en general sobre el Turisme de Salut a Espanya, es prestarà especial atenció al subsegment Turisme Mèdic, ja que existixen menys dades i informació respecte Wellness, del qual sí es disposa una gran quantitat de dades derivades de treballs de recerca previs. Més endavant, l'estudi definix i delimita tots dos termes, integrats en el concepte més ampli de Turisme de Salut.
Gràcies pels seus comentaris.