- 23/1/2013
El Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme impulsa l'espai Fitur Know-How&Export de suport a l'exportació del coneixement turístic espanyol
- 26 empreses espanyoles participen en la I edició de FITUR Know-How&Export, el 65% d'elles de base tecnològica.
- Gràcies a la col·laboració amb l'Organització Mundial del Turisme, les empreses podran conèixer les possibilitats d'invertir a les diferents àrees geogràfiques del món.
22.01.13 . El Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, a través de la Societat Estatal per a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques, S.A (SEGITTUR), i en col·laboració amb FITUR i l'ICEX Espanya, Exportacions i Inversió, ha engegat l'espai Fitur Know-How&Export, una iniciativa de suport a l'exportació del coneixement turístic espanyol.
Espanya és referent mundial en matèria turística, ocupa una posició privilegiada com a destinació turística internacional i ha desenvolupat un valuós know-how que, sens dubte, pot ser exportat a altres destinacions turístiques en desenvolupament i a moltes destinacions madures.
Per aquest motiu, el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, ha decidit crear Fitur Know-How&Export, un espai en el qual empreses espanyoles vinculades amb el turisme poden mostrar el seu potencial, coneixements, serveis i productes turístics a compradors d'altres mercats potencials.
Aquesta iniciativa dona resposta als objectius recollits en el Pla Nacional i Integral de Turisme (PNIT) 2012-2015 de suport a la transferència i exportació de know-how turístic. Per a això, s'ha iniciat un procés de foment de la internacionalització de les empreses turístiques espanyoles, acompanyant-les en l'obertura de nous mercats i identificant projectes.
L'esdeveniment se celebrarà dins de la Fira Internacional de Turisme (FITUR) que tindrà lloc entre el 30 de gener i el 3 de febrer i serà inaugurat per la secretària d'Estat de Turisme, Isabel Borrego; el director general de l'OMT, Zoltan Somogyi; el president de SEGITTUR, Antonio López d'Àvila; la consellera delegada de l'ICEX, Coriseo Gonzalez-Esquerre, i la directora de FITUR, Ana Larrañaga.
Aquesta primera edició de Fitur Know-How&Export compta amb la participació de 26 empreses espanyoles que abasten temàtiques com a gestió hotelera, consultoria estratègica, desenvolupament d'aplicacions mòbils, plataformes de gestió cultural, sistemes de reserves online o solucions en el núvol. El 65% d'elles compten amb base tecnològica.
Fitur Know-How&Export compta amb dos programes d'activitats: “Fitur Know-How&Export: Opportunities & Financing” i “Fitur Know-How&Export: Solutions”.
Fitur Know-How&Export: Opportunities & financing
S'ha elaborat un complet programa recolzat per l'Organització Mundial de Turisme, en el qual es comptarà amb la presència de quinze països, que donaran a conèixer les oportunitats d'inversió turística a les seves zones, així com les possibles licitacions lligades al desenvolupament turístic que prevegin realitzar en 2013 i anys successius.
El programa, que es desenvoluparà del 30 de gener a l'1 de febrer, s'estructura en xerrades agrupades per àrees geogràfiques. Entre els països participants es troben: Colòmbia, Egipte, Azerbaidjan, Macau, Armènia, Líbia, Equador, Indonèsia o Moçambic.
Així mateix, hi haurà dues taules dedicades a com identificar fonts de finançament per innovar i exportar en el sector turístic. Per a això, comptarem amb representants de l'ICEX experts en organismes multilaterals i membres destacats de la Comissió Europea.
Fitur Know-How&Export: Solutions
Dins de Fitur Know-How&Export, els assistents tindran l'oportunitat de conèixer en sessions de 15 minuts les solucions tecnològiques més innovadores amb potencial exportador i que abasten des de serveis tecnològics per al sector hoteler, gestió centralitzada de destinacions, solucions en el núvol, territoris intel·ligents o aplicacions per al turisme.
Tot l'esdeveniment tindrà lloc del 30 de gener al 3 de febrer en el Pavelló 10AO3 d'IFEMA. Els dos programes d'activitats estan disponibles a la web www.segittur.es .