• 6/6/2013

El Ministeri d'Indústria Energia i Turisme, a través de l'Escola d'Organització Industrial, presenta un Pla de Suport a les pimes malaguenyes

-
  • L'Escola d'Organització Industrial  desenvoluparà 15 programes de formació per a professionals de 400 pequeño i mitges empreses turístiques.
  • S'articularà un projecte d'Intel·ligència Competitiva per a l'Impuls de la innovació turística.
  • S'engegarà el Pla Estratègic de la Comarca de l'Axarquía per estructurar social i econòmicament la zona.
  • Dinamització productes agroalimentaris “Sabor a Màlaga”

07.06.2013. La Secretària d'Estat de Turisme, Isabel Borrego, i el President de la Diputació de Màlaga, Elías Bendodo, han presentat un conveni pel qual es desenvoluparan set activitats turístiques dins del Pla d'Innovació i Excel·lència Turística de la Costa del Sol. La inversió total serà de 4 milions d'euros, dels quals el 82% els finança el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, amb  fons europeus provinents de fons FSE i fons FEDER i el 18% la Diputació de Màlaga. Plan de Apoyo a las pymes malagueñas

La primera acció és el Pla de Formació per a l'Excel·lència Turística, en el qual l'Escola d'Organització Industrial desenvoluparà 15 programes que giren entorn de/entorn de quatre eixos formatius: El programa s'articula a través de quatre eixos formatius: 1) habilitats/habilitats directives i lideratge, 2) innovació i tecnologia, 3) tècniques turístiques i 4) emprenedoria, en particular s'oferiran programes de Coaching i habilitats/habilitats directives, internacionalització, innovació, xarxes socials i màrqueting en línia, excel·lència en la gestió, Eficiència i estalvi de costos, turisme de descans i salut, turisme actiu i de naturalesa, turisme nàutic i esportiu, gestió d'empreses agroalimentàries, incorporació de TIC´s i comerç electrònic en empreses agroalimentàries i creació d'empreses. La inversió d'aquest programa és de 928.000 euros. 

Encontres del sector turístic

Com a complement a la formació rebuda, la segona acció a desenvolupar seran encontres dels empresaris turístics per al foment de la millora competitiva i l'intercanvi d'experiències a la província de Màlaga, amb especial incidència en la internacionalització, la tendència de gestió, l'ús de xarxes socials i la desestacionalización. La inversió total d'aquesta activitat es xifra en 200.000 euros.

Projecte d'Intel·ligència Competitiva per a l'Impuls de la Innovació

El tercer conveni està encaminat a desenvolupar el “Projecte d'Intel·ligència Competitiva per a l'Impuls de la Innovació” en les pequeño i mitges empreses turístiques de Màlaga. Els 990.000 euros es dedicaran per afavorir la ràpida incorporació de les innovacions que permetin la transformació de la destinació sota la visió de “Destinacions Intel·ligents”. El projecte s'iniciarà amb una anàlisi i diagnòstic dels sistemes de gestió de destinació, s'adequaran els continguts i s'integraran en una única plataforma de serveis. Finalment es realitzaran consultories a les empreses del sector per a la incorporació i impuls de les TIC´s, impulsant projectes innovadors com el disseny de productes que permetin la venda creuada.

Amb una inversió de 550.000 euros  es posarà en funcionament un programa de “Anàlisi i Prospectiva de Mercats Turístics Consumidors i Canals de Comercialització en Mercats Emissors”, amb el qual es pretén identificar i caracteritzar les tendències que puguin tenir major rellevància en els mecanismes d'atracció i fidelització del turista. També s'analitzaran  com evolucionaran en els propers anys els criteris sociològics, tecnològics, ambientals, demogràfics, econòmics o d'hàbits de consum, pot ajudar a establir millor els perfils dels futurs turistes, les seves necessitats i el seu comportament esperat.

Pla Estratègic de la Comarca de l'Axarquía

A la comarca de l'Axarquía, en la Costa del Sol Oriental, s'engegarà un Pla Estratègic, un projecte que pretén servir d'eina per estructurar econòmica i socialment la zona, així com l'impuls de l'activitat econòmica i a la creació d'ocupació.  Els objectius d'aquest pla es resumeixen a promoure activitats econòmiques generadores de riquesa i ocupació en les pequeño i mitges empreses, preservar la qualitat de l'entorn natural ; articular mesures d'aprofitament de sinergies entre activitats i agents de l'entorn i fomentar la participació de tots els agents socials El cost d'aquesta acció està valorat en 300.000 euros

Projectes vitivinícolas i alimentaris

Els acords entre el Ministeri d'Indústria, Energia i turisme signats amb la Diputació de Màlaga també serviran per invertir 300.000 euros en la millora la competitivitat de les pequeño i mitges empreses del sector vitivinícola de la província per crear plans individuals de màrqueting i de comunicació amb la finalitat d'internacionalitzar els seus productes,

A això s'ha de sumar la setena acció que consisteix a dinamitzar el teixit productiu agroalimentaris a través de nous canals “Sabor a Màlaga”, l'objectiu és millorar la competitivitat de les empreses, el seu disseny i desenvolupar el comerç electrònic dels seus productes. En aquest cas la inversió de les dues institucions serà de 640.000 euros.

Després de la signatura d'aquests set convenis amb la Diputació de Màlaga, podran beneficiar-se de forma directa més de 1000 pequeño i  mitges empreses de la província fins a l'any 2015.

L'Escola d'Organització Industrial impartirà en 2013 més de 200 cursos de formació per a emprenedors i pimes amb més de 3.000 pimes beneficiàries (amb el finançament del Fons Social Europeu, el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme i socis territorials). Aquest any es posarà especial atenció a l'impuls del Programa de Joves Emprenedors i dels Programes de millora competitiva per a la Internacionalització, la Innovació i la millora del Turisme.