• 29/8/2013

Cinquena edició del pla de formació “Amfitrions on-line”

El termini d'inscripció comença el 2 de setembre, es pot realitzar a la web d'Amfitrions finalitza el dia 15 d'aquest mateix mes i té un caràcter totalment gratuït per als alumnes.

S'impartiran els continguts referents als programes de “Cultura del detall” i de “Destinació detalladament”.

El desenvolupament dels cursos tindrà lloc entre el 30 de setembre i el 19 de desembre.

La Secretaria d'Estat de Turisme dona continuïtat al programa Amfitrions i convoca la cinquena edició de formació per a professionals del sector turístic. Igual que en l'anteriors edicions, en aquesta s'impartirà el catàleg complet de cursos tant de Cultura al Detall (formació en atenció al client) com de Destinació detalladament (bones pràctiques per a la millora integral de destinacions turístiques).

El projecte Amfitrions té com a objectiu impulsar la cultura del detall i l'atenció al client per millorar la qualitat subjectiu percebuda d'Espanya com a destinació turística, a través de dues línies d'actuació clarament diferenciades: Cultura del detall i Destinació detalladament.

El termini d'inscripció per als cursos d'Amfitrions online, que té un caràcter totalment gratuït per als alumnes, començarà el proper dia 2 de setembre i romandrà obert fins al 15 del mateix mes.

Els cursos es desenvoluparan entre el 30 de setembre i el 19 de desembre. A la web Amfitrions està disponible el programa formatiu, el calendari dels cursos i l'accés a la plataforma de formació, així com el formulari d'inscripció, que s'ha de remetre emplenat a anfitriones@tourspain.es.

Objectiu i destinataris

El programa Cultura del Detall pretén cobrir les manques existents en el sector turístic en matèria d'atenció al client, amb continguts diferenciats en funció de dos perfils: personal en contacte amb el client i propietaris o comandaments intermedis.

El públic objectiu al que està dirigit inclou als professionals de tots els subsectors del Sistema de Qualitat Turístic Español (SCTE), entre els quals estan presentin allotjaments: hotels, allotjament rural i albergs; hostaleria: bars i cafeteries, restaurants, etc.; o altres sectors: agències de viatges, transport turístic, guies de turisme, estacions d'esquí i muntanya, comerços, lloguer de cotxes, artesans, ports esportius, empreses de turisme actiu, palaus de congressos, organitzadors de convencions, serveis turístics de salut, taxis i altres serveis.

Així mateix, poden beneficiar-se del pla els professionals de serveis públics turístics tals com a oficines d'informació turística, platges, espais naturals protegits, policia local, serveis de neteja o museus i centres d'interpretació.

En el cas de Destinació detalladament es pretén dotar als assistents de pautes d'actuació per a l'engegada d'actuacions integrals de millora de les destinacions turístiques. El contingut bàsic del curs contempla actuacions d'embellecimiento, sostenibilitat i accessibilitat a realitzar a l'espai públic de les destinacions turístiques. El públic objectiu al que va dirigit aquest programa està format per tots els agents públics que tinguin competències a la planificació d'aquest tipus d'actuacions (arquitectes públics, tècnics de turisme i agents de desenvolupament local, entre uns altres).

Planificació dels cursos

El pla de formació Cultura del Detall està compost per 10 cursos, d'una setmana de durada cadascun, cinc d'ells dirigits a personal en contacte amb el client, i altres cinc a propietaris i comandaments intermedis. En ells es tracten temes com conèixer al client, claus per a l'atenció al client, comunicació efectiva, treballar en equip, la selecció de personal, motivar per millorar o promoure acords. La matrícula es realitza individualment per cada curs, encara que els alumnes que estiguin interessats podran inscriure's en tots els cursos d'un mateix perfil.

El programa de Destinació detalladament està constituït per un únic curs de tres setmanes de durada.

Els cursos online d'Amfitrions estan tutoritzats, disposant els alumnes de l'assessorament continu d'un professor que li orientarà i resoldrà els dubtes que puguin sorgir. Al final de cadascun dels cursos, els alumnes que hagin superat les activitats proposades obtindran un certificat d'aprofitament.