• 25/2/2013

Turespaña i l'Institut Tecnològic Hoteler estudien 11 casos d'èxit turístic

-
  • L'objectiu és analitzar com la creativitat i innovació han generat nous productes i serveis turístics, tals com conduir un Fórmula 1 o crear moda cosmopolita en comerços locals.
  • Els onze casos estudiats han fet generar beneficis a les destinacions i a les empreses locals de Lanzarote, Barcelona, Astúries, Lugo o Euskadi.

14.02.2013.- Turespaña, a través de l'Institut d'Estudis Turístics (IET), en col·laboració amb l'Institut Tecnològic Hoteler (ITH), ha impulsat l'estudi d'11 casos d'èxit titulats “Experimentant l'èxit: creació i paquetización d'experiències turístiques, casos d'èxit i experiències d'èxit per al turisme”, que el seu principal objectiu és posar l'accent en com la creativitat i la innovació, l'impuls local, i la capacitat de cooperació han creat nous productes i serveis turístics que fan sentir experiències al turista i generen benefici a la destinació, a les empreses i les pimes locals.

L'estudi reuneix una sèrie d'experiències del turista com l'aventura de Conduir un F1, convertint un esport de minories en una experiència irrepetible, o bé s'ofereixen productes i serveis per a perfils de client molt definits i amb necessitats molt concretes, com els cicloturistas que recorren Lanzarote amb pedals de lava. També hi ha un cas de moda per revitalitzar el comerç local, associant una destinació cosmopolita i avantguardista com Barcelona amb una experiència com Beauty&Fashion, pensada per a un públic molt concret d'una alta capacitat de despesa.

En la Mancomunitat d'Arousa s'ha plantejat mostrar els atractius de la comarca a persones amb algun tipus de discapacitat. Un altre cas va ser el de dissenyar una eina senzilla, com Buscounviaje.com, per posar en contacte viatgers que volen crear viatges a la seva mesura, amb agències de viatge disposades a posar a la seva disposició una oferta concreta.

La major Comunitat Sènior Europa en Facebook

També es va estudiar la cooperació de 16 ajuntaments i 21 locals de la Mancomunidade de la Mariña de Lugo, que va derivar en una original forma d'usar la màgia com a reclam per a la temporada baixa. Per a les persones majors es va donar a conèixer el cas de la major Comunitat Sènior Europa en Facebook.

A Euskadi es va donar el cas d'apostar per integrar l'oferta turística autòctona, la idiosincràsia i la cultura local, a través de xarxes d'experiències úniques.

Finalment, la participació de les pequeño i mitges empreses està representada en la iniciativa d'un hotel rural asturià que, convençut que l'espectacular paisatge era l'escenari perfecte perquè els turistes es convertissin en detectius i sumar a ells als comerciants i pimes locals, per oferir una original experiència que ha deixat beneficis econòmics a tots.

Totes les noves experiències turístiques han aconseguit omplir un buit al mercat i són un exemple de com treure partit al patrimoni cultural i natural d'Espanya i una mostra de la capacitat d'innovació i del sector turístic del nostre país.

Relació de casos d'èxit seleccionats:

  • Cas 1 – Cap de setmana  Detectivesco
  • Cas 2 – Pedals de Lava
  • Cas 3 – Beauty & Fashion
  • Cas 4 – Mes de la Màgia
  • Cas 5 – Paquets Turístics Accessibles per a persones amb discapacitat visual
  • Cas 6 – “InLove with Wine” i “Hallowine"
  • Cas 7 – Conduir un Fórmula
  • Cas 8 – Buscounviaje.com
  • Cas 9 – Comunitat Sènior Tourism Europa
  • Cas 10 – Ili Palmir – En la Cerca dels Dracs
  • Cas 11 – Turisme Experiencial-Comarca de Goierri