• 27/11/2013

El Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme trasllada al sector la necessitat d'adaptar-se al turista xinès

-

El turista xinès és singular i, a diferència dels procedents d'altres  mercats, cerca d'Espanya la seva oferta cultural, gastronòmica i de compres.

28.11.2013.- La secretària d'Estat de Turisme, Isabel Borrego, ha inaugurat avui una jornada tècnica en la qual s'han analitzat les claus de competitivitat per al turisme xinès, amb la finalitat d'apropar al sector turístic espanyol les necessitats dels turistes procedents d'aquest mercat que l'any 2020 serà el principal emissor de turistes  del món, segons previsions de l'Organització Mundial del Turisme.

El Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, conscient d'aquest repte, vol contribuir, a través de Turespaña, a la captació d'aquests turistes amb l'organització d'aquestes jornades que serviran la imatge d'Espanya com a país capaç d'oferir serveis avançats d'un alt valor afegit per a aquest mercat de vital importància per a la nostra economia.

El que es pretén amb aquesta jornada tècnica és incrementar la rendibilitat de despesa dels turistes xinesos, diversificant les destinacions turístiques triades, així com cercar una major desestacionalización al llarg de l'any i diversificar les motivacions, posant en valor l'oferta cultural, enogastronómica, patrimoni cultural i natural, turisme urbà i reducció de la bretxa amb la motivació dominant vinculada al sol i platja.

El continu augment sòlid i sostingut de l'economia xinesa està permetent un ràpid increment de la classe mitjana i amb això, la incorporació d'un creixent nombre de consumidors al mercat de consum: per això/per això s'espera que el PIB per càpita en termes reals de la Xina augmenti des d'uns 7.500 dòlars en 2010 a gairebé 16.000 dòlars en 2020, completant així la transició d'un país de renda baixa a mitjana.

El creixement de la classe mitjana a la Xina suposa una enorme oportunitat per al mercat internacional de viatges ja que s'incrementa el nombre de consumidors potencials i es produeix un canvi en els patrons de consum dels individus i les famílies. Així, per a molts d'aquests nous consumidors, la despesa en viatges d'oci i vacances passa a ser una de les seves prioritats de despesa.

Marta Blanco, Isabel Borrego, Elisa Sainz