• 1/12/2013

SEGITTUR lliura a Castelldefels el full de ruta per convertir-se en Destinació Turística Intel·ligent

-
  • En el diagnòstic es posa de manifest que Castelldefels ha apostat per la innovació i les noves tecnologies en la gestió i promoció de la destinació.
  • Castelldefels presenta les apps turístiques “Spain Feedback” i “Experience Spain Castelldefels”, desenvolupades per SEGITTUR.

Castelldefels (Barcelona), 3 de desembre de 2013.- La Societat Estatal per a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques (SEGITTUR) ha lliurat avui a l'Ajuntament de Castelldefels un avanç del full de ruta per a la seva progressiva conversió en Destinació Turística Intel·ligent, projecte que s'emmarca en el Pla Nacional i Integral de Turisme (PNIT) 2012-2015 del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.

Aquest full de ruta respon a l'acord de col·laboració que van signar SEGITTUR i l'Ajuntament de Castelldefels, com a projecte pilot per al desenvolupament d'actuacions tecnològiques en matèria turística que permetin que la localitat barcelonina es transformi en una Destinació Turística Intel·ligent. 

En el diagnòstic es posa de manifest que Castelldefels ha apostat per la innovació i les noves tecnologies en la gestió i promoció de la destinació, mentre que han de millorar en la integració de l'accessibilitat en el seu pla d'actuació municipal, així com en determinats aspectes de sostenibilitat per convertir-se en una Destinació Turística Intel·ligent.

A més, se subratlla que Castelldefels és conscient de la importància de la innovació i l'aposta per les noves tecnologies, ja que disposa d'una xarxa Wifi/Wimax amb 11 espais i la xarxa de fibra òptica. No obstant això, es recomana impulsar el concepte d'Oficina Turística del SXXI i l'ús d'aplicacions mòbils que permetin oferir serveis turístics en mobilitat.

Així mateix, es proposa al municipi orientar la cultura innovadora a la intel·ligència competitiva i l'explotació de dades via CRM, Social CRM i aplicacions que contribueixin a millorar el coneixement del turista  que visita la destinació, la qual cosa permetrà elaborar una oferta turística ajustada a les necessitats i expectatives del visitant. 

Respecte a l'accessibilitat, es recomana la integració de l'accessibilitat  en el Pla d'Actuació Municipal, així com incloure mesures d'accessibilitat en les infraestructures de la ciutat, prestant especial atenció a totes les orientades amb el turista, més enllà dels accessos a les platges.

Durant l'acte, Castelldefels ha presentat dues aplicacions turístiques, que s'estan desenvolupant per SEGITTUR, i que estaran disponibles en els propers dies: Experience Spain Castelldefels, una guia de viatge que dona informació de prop de 40 recursos turístics de la localitat barcelonina (punts d'interès, hotels, restaurants, platges, transport…). Està disponible en espanyol i anglès i aviat en altres idiomes (català, alemany i francès).

L'aplicació Spain Feedback, traduïda a l'espanyol, anglès, francès, català i rus, permet conèixer el nivell de satisfacció del turista després del seu viatge mitjançant una enquesta, en la qual se li pregunta el seu nivell de satisfacció sobre les platges de Castelldefels (neteja, seguretat, qualitat de l'aigua, estat dels banys…).  

En l'acte de presentació han participat la secretària d'Estat de Turisme, Isabel Borrego, l'alcalde de Castelldefels, Manuel Reyes, i el president de SEGITTUR, Antonio López d'Àvila.

Acto presentación App Castelldefels