• 5/5/2013

El Ministerio de Industria, Energía y Turismo intensificará la promoción turística en los países del Golfo

-
  • La secretària d'Estat de Turisme, Isabel Borrego, participa en  l'Arabian Travel Market de Dubai, fira turística a la qual acudeixen la comunitat autònoma d'Andalusia, la Costa del Sol, Madrid Convention Bureau i Barcelona així com diverses empreses turístiques espanyoles.
  • En 2012 van arribar 26.000 turistes procedents d'Unió dels Emirats Àrabs a Espanya, un 136% més que l'any anterior. Catalunya és la primera destinació i Madrid el segon d'aquests visitants.
  • Es tracta de turistes amb alt poder adquisitiu que cerquen, fonamentalment, turisme cultural, de negocis i de salut, a més del segment de compres.

06.05.13. El Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme intensificarà la promoció turística d'Espanya als països del Golfo, format per mercats emergents que estan experimentant un gran creixement en el nombre d'arribades al nostre país. Així ho ha transmès la secretària d'Estat de Turisme, Isabel Borrego, a les autoritats d'Unió dels Emirats Àrabs (EAU) així com als agents de viatges i operadors turístics dels països del Golfo amb els quals s'ha reunit per promocionar els viatges cap a Espanya. Aquests encontres s'han mantingut en el marc de la fira turística Arabian Travel Market (ATM), que se celebra del 6 al 9 de maig a Dubai. SET en Dubai

La secretària d'Estat de Turisme ha realitzat així mateix un recorregut pels espais dels participants espanyols que han acudit a aquesta fira turística com són la comunitat autònoma d'Andalusia, la Costa del Sol, Madrid Convention Bureau i Barcelona, als quals cal sumar diverses empreses turístiques espanyoles. Espanya participa amb un stand de 85 metros quadrats en el qual estan incloses les 26 entitats desplaçades a la fira.

Las últimas cifras de turistas llegados a España procedentes de Emiratos Árabes Unidos señalan que fueron 26.000 los visitantes en 2012 lo que supone un incremento del 136% respecto a 2011. El destino preferido es Cataluña, seguido de la Comunidad de Madrid. El gasto que hicieron los turistas  emiratíes el año pasado fue de 65,1 millones de euros.

Per a aquesta temporada, s'espera un creixement important d'aquest mercat i les previsions apunten al fet que destacaran Andalusia i la Costa del Sol com a destinacions clàssiques (Ruta de l'A el-Andalus) encara que Barcelona manté l'estirada com a destinació vacacional des que va obrir la seva ruta aèria, especialment per als segments de turisme de negoci i de reunions. Madrid també és una destinació puixant des dels països del Golfo i amb altes expectatives de creixement.

Igualment des de Catar s'estan incrementant els passatgers cap a Espanya a causa de l'augment de vols de l'any passat el que ha permès aconseguir els 20.000 turistes. Procedents d'Aràbia Saudita van arribar, en 2012, 22.000 turistes i des de Kuwait van aterrar a Espanya 13.000 visitants.

Promoció del turisme cultural i natural d'Espanya

El Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, a través de Turespaña,  incrementarà la promoció als països del Golfo,  especialment en els Unió dels Emirats Àrabs  i a Catar, països que ja compten amb vols directes a Espanya de forma diària i que suposen un dels mercats emergents més importants del nostre país.

Aquesta promoció tal com marca el Pla de Màrqueting desenvolupat per Turespaña serà més especialitzada i segmentada amb l'objectiu d'aconseguir major eficàcia i eficiència amb cada acció. Passarà per posar en valor el patrimoni cultural i natural d'Espanya així com les diferents possibilitats del nostre país per al turisme de negocis, un dels segments més cercats per aquests turistes, a més del de compres.

Isabel Borrego ha transmès als membres del sector turístic d'EAU que Espanya és una destinació amb una enorme varietat en l'oferta que li han fet consolidar-se com el quart país més visitat del món, segons dades de l'Organització Mundial del Turisme (OMT).

La secretària d'Estat de Turisme ha aprofitat els seus encontres per presentar el Pla Nacional i Integral de Turisme com a full de ruta del Govern d'Espanya per millorar la competitivitat del sector turístic espanyol així com per a la captació de nous turistes procedents de mercats emergents com Unió dels Emirats Àrabs. També ha explicat la política d'agilitació en l'emissió de visats turístics duta a terme i que es pretén traslladar també a aquest territori.

D'igual forma, durant els encontres, la secretària d'Estat de Turisme ha posat en relleu el valor del know-how turístic del sector turístic espanyol, per la qual cosa l'enlairament del turisme en aquesta zona pot significar també una oportunitat amb vista a la internacionalització de les empreses turístiques espanyoles.