• 5/11/2017

El Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital engega la III Edició del programa formatiu Amfitrions presencial

-

La Secretaria d'Estat de Turisme dona continuïtat al programa Amfitrions i convoca una nova edició de formació presencial per a professionals del sector turístic. Igual que en l'edició anterior, en aquesta s'impartirà el catàleg complet de cursos de Cultura del Detall (formació en atenció al client).

III Edició del programa formatiu Amfitrions presencial


Objectiu i destinataris

El programa Cultura del Detall pretén cobrir les manques existents en el sector turístic en matèria d'atenció al client, amb continguts diferenciats en funció de dos perfils: personal en contacte amb el client i propietaris o comandaments intermedis.

El públic objectiu al que està dirigit inclou als professionals de tots els subsectors del Sistema de Qualitat Turístic Español (SCTE), entre els quals estan presentin allotjaments: hotels, allotjament rural i albergs; hostaleria: bars i cafeteries, restaurants, etc.; i altres sectors: agencies de viatges, transport turístic, guies de turisme, estacions d'esquí i muntanya, comerços, lloguer de cotxes, artesans, ports esportius, empreses de turisme actiu, palaus de congressos, convention bureaux, OPCs, serveis turístics de salut, taxis i altres serveis.

Així mateix, poden beneficiar-se del pla els professionals de serveis públics turístics tals com a oficines d'informació turística, platges, espais naturals protegits, policia local, serveis de neteja urbana o museus i centres d'interpretació.

Seus

Els cursos es van a realitzar en les següents Comunitats Autònomes:

  • Andalusia: cursos a Màlaga i Jaén (del 13 al 24 de novembre)
  • Canarias: cursos en Santa Cruz de Tenerife (del 20 al 24 de noviembre)
  • Castilla-La Mancha: cursos en Toledo (del 27 de noviembre al 1 de diciembre)
  • Comunitat de Madrid: cursos en la Serra de Guadarrama i la Serra Nord de Madrid (del 20 al 23 de novembre)
  • Comunitat Valenciana: cursos a Castelló, València i Benidorm (del 6 al 10 de novembre)
  • Navarresa: cursos a Pamplona-Iruña (del 20 al 24 de novembre)
  • País Basc: cursos en Getxo, Eibar i Vitòria-Gasteiz (del 13 al 17 de novembre)

Estructura de les sessions formatives

El Pla Formatiu està compost per un total de 20 cursos, 10 per a “Personal en contacte amb el client” i altres 10 per a “Propietaris i comandaments intermedis”. Cadascun d'aquests cursos té una durada de 4 hores.

En aquesta edició s'ha proposat a les destinacions interessades que triïn de tot el catàleg formatiu aquells cursos que siguin del seu interès, podent no realitzar alguns i repetir uns altres, de manera que la seva impartició comporti una setmana completa, en horari de matí i tarda, realitzant un curs de 4 hores en cada torn.

En cada curs es comptarà amb un màxim de 30 alumnes.

Planificació dels cursos

A continuació es mostren els mòduls relatius als cursos per a propietaris i comandaments intermedis i per al personal en contacte amb el client.

Cursos per a propietaris i comandaments intermedis

Els 10 cursos per a propietaris i comandaments intermedis s'agrupen en 5 mòduls.

Cada mòdul conté dos cursos que s'imparteixen de forma independent.

Mòdul 1: Conèixer al client

  • Curs 1.1.- Tècniques per realitzar enquestes a clients  (4 hores)
  • Curs 1.2.- Claus per a un sistema d'atenció de queixes (4 hores)

Mòdul 2: Començar pel principi: la selecció del personal

  • Curs 2.1.- Tècniques per a la selecció de personal amb vocació de servei (4 hores)
  • Curs 2.2.- Disseny i engegada de la formació introductòria al lloc de treball (4 hores)

Mòdul 3: Motivar per millorar

  • Curs 3.1.- Bases per a la motivació del personal (4 hores)
  • Curs 3.2.- Fórmules fàcils per a la formació contínua (4 hores)

Mòdul 4: Fomentar el treball en equip

  • Curs  4.1.-Millora de la comunicació i el servei entre treballadors d'una mateixa empresa (4 hores)
  • Curs 4.2.- Adreça i animació de reunions (4 hores)

Mòdul 5: Promoure acords

  • Curs 5.1.- Nocions bàsiques per dirigir amb intel·ligència emocional (4 hores)
  • Curs 5.2.- Detecció, negociació i resolució de conflictes de forma positiva (4 hores)

Cursos per a personal en contacte amb el client

Els 10 cursos per a personal en contacte amb el client s'agrupen en 5 mòduls.

Cada mòdul conté dos cursos que s'imparteixen de forma independent.

Mòdul 1: Conèixer al client

  • Curs 1.1.- Tipologies i comportament del client (4 hores)
  • Curs 1.2.- Atenció a clients amb necessitats especials (4 hores)

Mòdul 2: Claus de l'atenció al client

  • Curs 2.1.- Fórmules per acollir amablement (4 hores)
  • Curs 2.2.- Com millorar gràcies a les queixes dels clients  (4 hores)

Mòdul 3: Comunicació efectiva

  • Curs 3.1.- Comunicació  eficaç amb el client (4 hores)
  • Curs 3.2.- Com somriure per telèfon,  correu electrònic i xarxes socials (4 hores)

Mòdul 4: Treballar en equip

  • Curs 4.1.- La importància del treball en equip (4 hores)
  • Curs 4.2.- Actitud positiva i millora contínua (4 hores)

Mòdul 5: Què em recomana?

  • Curs 5.1.- Recomana serveis i promocions de la teva empresa (4 hores)
  • Curs 5.2.- Recomana llocs i serveis de la teva destinació (4 hores)

A la web www.anfitrionesturismo.es estan disponibles totes les seus on es van a impartir els cursos, el calendari dels mateixos, el programa formatiu, l'accés als formularis de preinscripció per a cada Comunitat Autònoma i tota la informació relativa al projecte.