- 12/2/2018
XII Edició de “Amfitrions on-line”
Amfitrions on-line
La Secretaria d'Estat de Turisme dona continuïtat al programa Amfitrions i convoca una nova edició de formació per a professionals del sector turístic. Igual que en edicions anteriors, en aquesta s'impartirà el catàleg complet de cursos tant de Cultura del Detall (formació en atenció al client) com de Destinació detalladament (bones pràctiques per a la millora integral de destinacions turístiques).
En aquesta nova edició es va a començar a utilitzar una nova plataforma formativa, amb un disseny més actual i més senzilla i intuïtiva per als alumnes.
Objectiu i destinataris
El projecte Amfitrions té com a objectiu impulsar la cultura del detall i l'atenció al client per millorar la qualitat percebuda d'Espanya com a destinació turística, a través de dues línies d'actuació clarament diferenciades: Cultura del Detall i Destinació detalladament.
El programa Cultura del Detall pretén cobrir les manques existents en el sector turístic en matèria d'atenció al client, amb continguts diferenciats en funció de dos perfils: personal en contacte amb el client i propietaris o comandaments intermedis.
El públic objectiu al que està dirigit inclou als professionals de tots els subsectors del Sistema de Qualitat Turístic Español (SCTE), entre els quals estan presentin allotjaments: hotels, allotjament rural i albergs; hostaleria: bars i cafeteries, restaurants, etc.; i altres sectors: agències de viatges, transport turístic, guies de turisme, estacions d'esquí i muntanya, comerços, lloguer de cotxes, artesans, ports esportius, empreses de turisme actiu, palaus de congressos, convention bureaux, OPCs, serveis turístics de salut, taxis i altres serveis.
Així mateix, poden beneficiar-se del pla els professionals de serveis públics turístics tals com a oficines d'informació turística, platges, espais naturals protegits, policia local, serveis de neteja urbana o museus i centres d'interpretació.
En el cas de Destinació detalladament es pretén dotar als assistents de pautes d'actuació per a l'engegada d'actuacions integrals de millora de les destinacions turístiques. El contingut bàsic del curs contempla actuacions d'embellecimiento, sostenibilitat, accessibilitat i qualitat, a realitzar a l'espai públic de les destinacions turístiques. El públic objectiu al que va dirigit aquest programa està format per tots els agents públics que tinguin competències a la planificació d'aquest tipus d'actuacions (arquitectes públics, tècnics de turisme i agents de desenvolupament local, entre uns altres).
Planificació dels cursos
El pla de formació Cultura del Detall està compost per 10 cursos, d'una setmana de durada cadascun, cinc d'ells dirigits a personal en contacte amb el client, i altres cinc a propietaris i comandaments intermedis. En ells es tracten temes com conèixer al client, claus per a l'atenció al client, comunicació efectiva, treballar en equip, la selecció de personal, motivar per millorar o promoure acords. La matrícula es realitza de manera independent per a cada curs, encara que els alumnes que estiguin interessats podran inscriure's en tots els cursos que siguin del seu interès (i estiguin destinats al seu perfil professional).
Els cursos de Cultura del Detall es realitzaran entre el 19 d'abril i el 20 de juny, com es mostra en les taules següents:
Curs | Data | Curs | Data |
---|---|---|---|
PC1: Coneix al teu client | 19-25 abril | EL MEU1: Conèixer al client | 19-25 abril |
PC2: Claus de l'atenció al client | 03-09 maig | EL MEU2: Començar pel principi: la selecció del personal | 03-09 maig |
PC3: Comunicació efectiva | 17-23 maig | EL MEU3: Motivar per millorar | 17-23 maig |
PC4: Treballar en equip | 31 maig-06 juny | EL MEU4: Fomentar el treball en equip | 31 maig-06 juny |
PC5: Què em recomana? | 14-20 juny | EL MEU5: Promoure acords | 14-20 juny |
El programa de Destinació detalladament està constituït per un únic curs de tres setmanes de durada i tindrà lloc entre el 15 de març i el 4 d'abril de 2018.
Els cursos online d'Amfitrions estan tutoritzats, disposant els alumnes de l'assessorament continu d'un professor que li orientarà i resoldrà els dubtes que puguin sorgir. Al final de cadascun dels cursos, els alumnes que hagin superat les activitats proposades obtindran un certificat d'aprofitament.
A la web www.anfitrionesturismo.es està disponible el programa formatiu, el calendari dels cursos, l'accés a la plataforma de formació i tota la informació relativa al projecte.
El termini d'inscripció per als cursos d'Amfitrions online, que té un caràcter totalment gratuït per als alumnes, començarà el proper dia 14 de febrer i romandrà obert fins al 28 del mateix mes.
Les places disponibles són limitades, sent 35 el nombre màxim de participants admesos en cada curs. La selecció es realitzarà per rigorós ordre d'inscripció.
Tots els interessats a participar en els cursos hauran d'accedir a la plataforma de formació online, registrar-se i realitzar la preinscripció. A la pàgina d'inici d'aquesta plataforma trobaran un document d'ajuda per realitzar aquest procés.
Per resoldre qualsevol dubte relatiu als cursos o a l'accés o gestió de les inscripcions en la nova plataforma, no dubti a contactar en el correu electrònic anfitriones@tourspain.es